יום שבת, 14 באפריל 2012

פאפוס קפריסין

הגענו למעגן של פאפוס בשעות אחר הצהריים. במעגן אין הרבה מקום. אנחנו משתמשים בעוגן, מאוד בעיתי במעגני דייגים שם פזורים הרבה חבלים ועוגנים"מתים" שמהווים פוטנציאל הסתבכות. נקשרים למזח ליד סירות משטר החופים. אין חיבור לחשמל ואין חיבור למים... אחה"צ מתחילה הסופה בגללה הקדמנו לצאת. רוחות חזקות והים לא רגוע. המעגן מאוד לא מוגן ואסתר מתנדנדת כהוגן. אנחנו מוסיפים חבלים וקשרים אך ללא הועיל.


נפרדים לכמה ימים מאדם, שנוסע לבקר חברים בניקוסיה. בקש מאיתנו להמשיך לטורקיה ואנחנו נעננו בשימחה!






בערב יוצאים לארוחת "גירוס" הגירסה היוונית לשווארמה. בדרך חזרה נתקלים בשולחן ארוך של משפחה קפריסאית, הרבה אלכוהול, מזטים והעיקר כלי נגינה, מצב רוח מרומם ושירי רבטיקו. אננחנו מוזמנים להצטרף, היין נשפך ואני חוברת לריקודים יווניים. סוף סוף ראינו את מיטוס שבירת צלחות בפעולה. ויותר מאחת!















למחרת יום אפור וגשום. אחה"צ כשקצת התבהר עלינו באוטובוס לעיר העתיקה שלא עושה חשק להסתובב בה. תוכניות לטיולים התנפצו למול מזג האוויר הסגריר. ארוחת ערב במסעדה קפריסאית מאוד תירותית. האוכל נחמד אם כי לא מלהיב. אני מעדיפה גירוס. חוזרים לסירה ללילה מטורף. רוחות חזקות שמאיימות לקרוע את החבלים. הסירה חורקת ומיטלטלת, העוגן ניגרר, גשם וגלים שמתנפצים בצד השני של המזח.

בבוקר עוברים לצד השני של המעגן צמוד לקטמרן ענקית, לא לפני שהעוגן מסתבך בחבל שנמצא על הקרקעית. אודי קופץ בגבורה למים הקרים ועם סכין איימתני באיבחה אחת חותך את החבל.סוף סוף התחברנו למים ואפשר להתקלח.
אודי ותומר יוצאים לסיבוב קניות וחוזרים עם בשורה על מועדון צלילה. אני יוצאת לבדוק את השטח עם תומר. לוקחת מייכל ויורדת לצלול ולנקות את הפרופלור ותחתית הסירה. בסופו של דבר מחליטים לקנות מיכל ועכשיו יש ציוד מלא, כך שאפשר לפתור תקלות שונות שיקרו בדרך, בדיוק כמו שמתן הציע.














עזרא ופרדלה יוצאים לתור את החלק המזרחי של החוף אודי והילדים את החלק המערבי שמסתבר כמאוד מעניין. חוזרים עם רשמים מפסיפס מקסים. אני סוגרת עסקים מול מועדון הצלילה.

שבע בערב ושוב מופיע אדם והכינור. חובר לארוחה של פסטה בצלחת עם אודי והילדים. אני ועזרא לא מוותרים על עוד ארוחה ב"גירוסיה".
מחר השכם בבוקר יוצאים לעוד 30 שעות הפלגה למפרצים של קקובה, טורקיה.

3 תגובות:

  1. יפה לכם!

    תתחדשי על המיכל והציוד המלא. תנסי לא להשתולל עם הקטע של עבודות תת-ימיות, אם כי במחשבה שניה זה פרנסה לא רעה :-)

    איזה מועדון צלילה? אני צללתי דרך מועדון PADI גדול שהיה ממש קרוב לנמל של פפאפוס. היו די נחמדים ונראו מקצוענים.

    השבמחק
    תשובות
    1. גם אני חשבתי על פרנסה חילופית.
      מעניין שאתה מציע.
      האם צריכה לדאוג?

      לא זוכרת את שם המועדון. אכן ניראו מקצוענים. 5 דק הליכה מזרחה מהנמל.
      יכולה לאתר את השם.

      מחק
  2. שלום.
    אחרי שאמרתי קודם משהו על גודל הפונט - עכשיו ה פידבק הממש חיובי : הפעם חווית הקריאה עצמה היתה נעימה ונוחה. תודה! התוכן נשאר מעינין מאד ומעורר קינאה!! כמובן. עכשיו אמהר לקראו פרק ג'. ויופי שאדם חזר אליכם!
    בטינה

    השבמחק